Choco Cheese Cake aka "Cea mai buna prajitura pe anul asta"

Si pentru ca v-am promis mai demult sa va zic povestea prajiturii cu branza si ciocolata m-am gandit eu ca asta ar fi un moment bun. De fapt as fi vrut sa va povestesc ceva non food dar cum am prea multe idei ca de obicei n-am stiut ce sa aleg asa ca am mers pe mana razboiului cu cratita.

Reteta o am de aici dar ca de obicei am modificat eu cantitatile ca asa sunt eu smechera si fac eu cum consider eu ca ar da mai bine la mine in bucatarie :P

Cheesecake cu blat de ciocolata 

  • 5 oua + 2 albusuri
  • 200 gr ciocolata amara
  • 250 gr unt
  • 150 gr faina
  • 200 gr zahar
  • 1 lingurita praf copt
  • 1 varf sare 
  • o esenta de rom
  • o mana de migdale prajite si faramate (sau nuci)
 Crema de Branza
  • 2 galbenusuri mari
  • 1 lingurita Gustin (amidon alimentar bun)
  • 250 g crema de branza (cum mai ziceam si aici e una buna de la 365 in Mega Image, dar merge si Philadelphia sau crema mascarpone mai de doamne ajuta, gen Galbani)
  • 2 plicuri zahar vanilat
  • 2 linguri zahar
  • coaja rasa de lime sau lamaie
  • 1 lingura esenta de portocale
Se freaca bine branza cu zaharul, se pun galbenusurile, aromele si amidonul, se acopera cu folie de plastic si se baga la frigider.

Intre timp se da drumul la cuptor sa se incinga, se unge o tava (cam 20x30 cm are a mea) si se pune pe fundul ei hartie de copt, unsa si ea pe ambele parti (de fapt doar pe fata de deasupra ca cea de dedesubt se unge automat de la grasimea din tava).


Se topeste ciocolata impreuna cu untul la bain marie, pe foc mic, amestecand din cand in cand. Ouale se bat cu zaharul si praful de sare putin, cat sa se umfle adica vreo 2 minute, apoi se toarna ciocolata topita in fir subtire, amestecand cu o paleta sau lingura de lemn. Se adauga faina si restul ingredientelor, amestecand usor doar cat sa se incorporeze faina si apoi se toarna in tava de copt.


Cu o lingura se pune crema de branza din loc in loc pentru a evita prea multa cantitate de branza intr-un singur loc astfel incat aceasta sa ramana deasupra blatului de ciocolata si sa nu ajunga pe fundul tavii din cauza greutatii. Dupa ce am terminat si cu schema asta facem niste modele fanteziste cu varful unui cutit , la fel , trecand doar prin suprafata compozitiei.

Bagam la cuptor la foc mediu (180 grade) pentru 30 de minute. Se scoate, se lasa sa se raceasca si se taie.

Garantez eu ca e buna, extrem de buna, gen nu am facut prajitura care sa dispara asa rapid din farfurie ca asta.

Miam Miam am zis!

0 au comentat...:

Trimiteți un comentariu

Da-ti cu parerea!

Arhivă blog

Despre mine

Fotografia mea
Wonderville - Bucuresti, Romania
Tzacalina mai copii...